
Sprawdź więcej informacji o SEO Kraków na seo4.net.
Firmy lub właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań na własną rękę. Nie mając rozeznania w obszarze SEO i nie monitorując regularnie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – kluczowe – skutecznie. Kolejna droga to utworzenie etatu dla biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w pracują tam także osoby od kodowania, copywritingu, kampanii Google Ads i grafiki, które służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.
Postaw na kompetentną oraz transparentną agencję SEO
Agencji SEO w Polsce jest wiele. Czym kierować się podczas poszukiwań podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych oraz reklamowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają sekcję z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy warto zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, a także przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich następstwa.
Inna nie do przecenienia kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o dodatkowe dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie można odszukać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej działaniach SEO i o istotnych dla klienta usługach bądź artykułach, które pragnie wypromować.
Co o firmie SEO mówi system rozliczeń jaki proponuje?
Ostrożnie warto potraktować firmy SEO, które sugerują typ umowy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To wciąż często proponowany sposób rozliczeń, lecz niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć szybkie rezultaty za pomocą łamania reguł określonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, zatem odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, by opracować szczegółowy audyt SEO, a potem wcielać w życie wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają dużo niższe.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]