Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Oferta PBN w dobrej cenie. Sprawdź co dla Was mamy.

Aby konsument wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale również zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – kto używa PBNy?

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane i administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci blogów są zwykle stosowane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie dodane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również wpis w internetowym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Kolejna ciekawa metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, gdyż odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, warte uwagi informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z medycyną, doradztwem finansowym czy prawem, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO