
Potrzebujesz dowiedzieć się, kto ma w swojej ofercie skuteczne pozycjonowanie stron? Na co czekasz? Koniecznie sprawdź seo4.net.
Znamy trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– miejscowość (przykładowo “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Bałuty”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów zamieszkujących w konkretnym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest przydatna również wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja hiszpańska“, to “restauracja hiszpańska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to słuszne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, że coraz powszechniejszy jest trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie sportowe puma Ignite Limitles białe sklep online,
– golarka Philips S5400 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy A50 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę towarów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Tłusty Czwartek lub koncert popularnego zespołu. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie należy rozpocząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść strony.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]