
Więcej szczegółów o audycie sklepu internetowego.
Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę spółki, firmy lub przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie możliwości rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak kod strony, strukturę nagłówków, metadane, szybkość ładowania się strony i wiele mniej i bardziej istotnych elementów. Poza samym wskazaniem błędów oraz uchybień, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się także sugestie odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje stronę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, treści na stronie, dostępności, a także prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, aby wskazała ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – sporo problemów zdoła uchwycić tylko specjalista w danej dziedzinie
Online jest mnóstwo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można ekspresowo i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Szybkość oraz cena. Wady? Całe mnóstwo. Wersje testowe bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą funkcji, nie są idealne. Jeśli już odnajdą jakieś uchybienia na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Sporo pomyłek (między innymi w kodzie) uchwycić można jedynie w trakcie analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać zazwyczaj od kilku dni do blisko 30 dni. Termin na dostarczenie raportu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie poważne problemy kryjące się w witrynie. Jeśli strona została utworzona na platformie pokroju Magento czy Shoper bądź na otwartym szablonie, to elementów do poprawy może być sporo. Jeśli witryna powoli się ładuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.
Jakie błędy ujawnia audyt SEO?
Uważnie zrealizowany audyt SEO może obnażyć wiele błędów strony, w szczególności:
- powolne ładowanie się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak czy też nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]